Wycieczka do Warszawy

WYCIECZKA DO WARSZAWY

21 maja 2024 uczniowie klas 4-8 naszej szkoły uczestniczyli w jednodniowej wycieczce do Warszawy. Plan wyjazdu był ambitny, ponieważ udało się nam wiele zobaczyć m.in.: Krakowskie Przedmieście, Rynek Starego Miasta, pomnik Kopernika i syrenki,  Zamek Królewski i Plac Zamkowy , Barbakan oraz Katedrę Św. Jana. Przejeżdżając obok -zobaczyliśmy również : Uniwersytet Warszawski i Pałac Prezydencki. Oddaliśmy hołd przy pomniku Małego Powstańca, który upamiętnia najmłodszych uczestników powstania warszawskiego. Zwiedziliśmy Plac Piłsudskiego i Grób Nieznanego Żołnierza oraz Cmentarz Powązkowski, gdzie pochowani są bohaterowie opisani w powieści Aleksandra Kamińskiego pt. „Kamienie na szaniec”. Przy Grobie Nieznanego Żołnierza uczestniczyliśmy w zmianie warty, a potem spacerowaliśmy alejkami Ogrody Saskiego. Pani przewodnik przekazała nam wiele ciekawostek i faktów  historycznych z czasów II wojny światowej  oraz czasów nam współczesnych. Wjechaliśmy na taras widokowy Pałacu Kultury i Sztuki oraz dużo czasu pochłonęło nam eksperymentowanie w Centrum Nauki Kopernik. Wróciliśmy opaleni ( ponieważ pogoda dopisała), ubogaceni wiedzą i nowymi doświadczeniami, pełni wrażeń i pozytywnych emocji.