Zadania z języka polskiego dla klasy VI
Moi drodzy,
Zamieszczam Wam tematy lekcji na cały ten tydzień. Proszę zapisać je do zeszytu i ponumerować lekcje.
W poniedziałki będę zamieszczała Wam tematy i zadania na cały tydzień. Na rozwiązanie ćwiczeń macie czas do niedzieli wieczorem. Rozwiązania wysyłajcie na maila: nauczanie.polski [at] wp.pl (nauczanie[dot]polski[at]wp[dot]pl) (możecie zrobić zdjęcia lub skany).
Proszę Was o sumienność i odpowiedzialność w wykonywaniu zadań. Wiem, że dacie radę J
Pozdrawiam
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (16.03.2020):
Temat: Powtórzmy jeszcze raz: pisownia wyrazów wielką i małą literą.
Dokończcie wszystkie ćwiczenia dotyczące tematu „Pisownia wyrazów wielką i małą literą” (str. 85-88). Postarajcie się ćwiczenia wykonać samodzielnie. Zdjęcia lub skany rozwiązań prześlijcie mailem (nauczanie.polski [at] wp.pl (nauczanie[dot]polski[at]wp[dot]pl)).
Wtorek (17.03.2020):
Temat: Środki językowe w tekstach – zestaw 1.
Proszę Was o rozwiązanie zadań z zestawu 1 z zeszytu ćwiczeń (str. 146-149). Niebawem otrzymacie ode mnie odpowiedzi, abyście mogli sprawdzić poprawność Waszych rozwiązań.
Poniżej znajdziecie odpowiedzi do zestawu 1:
1. Tytuł wskazuje na bohatera.
2. uosobienie; cel – aby nadać powagi przedstawionej sytuacji
3. postaciami są zwierzęta; morał
4. D.
5. A2
6. Np. Nie ufaj wrogom.
7. A.
8. dialog; rozmowę dwóch bohaterów
9. D.
10. czasowniki: porwał, powiedział, mruknął
Narracja jest prowadzona w trzeciej osobie.
11. A2
12. subiektywne wypowiedzi uczniów
Środa (18.03.2020):
Temat: Co warto planować? – P. Beręsewicz „Wielka wyprawa Ciumków”.
Przeczytajcie tekst z podręcznika „Wielka wyprawa Ciumków” (str. 182-183). Przeanalizujcie odpowiedzi do zadań 1, 2, 3, 4 (nie musicie tego robić w formie pisemnej). Wymyślcie 5 swoich pytań do tekstu, zapiszcie je w zeszycie i odpowiedzcie na nie. Zdjęcia lub skany Waszych pytań i odpowiedzi prześlijcie mailem (nauczanie.polski [at] wp.pl (nauczanie[dot]polski[at]wp[dot]pl)).
Czwartek (19.03.2020):
Temat: Znajomość języków. Redagujemy scenariusz filmowy.
Przeczytajcie nową wiadomość – scenariusz filmowy (str. 184). Wykonajcie w zeszycie zadanie 6. Zdjęcie lub skan rozwiązania prześlijcie mailem (nauczanie.polski [at] wp.pl (nauczanie[dot]polski[at]wp[dot]pl)).
Piątek (20.03.2020):
Temat: Pisownia wyrazów z „ó”, „u”, „rz”, „ż”, „ch”, „h”.
Przeczytajcie z podręcznika informacje zawarte na stronach 312-317, następnie wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (str. 97-98). Zdjęcia lub skany rozwiązań prześlijcie mailem (nauczanie.polski [at] wp.pl (nauczanie[dot]polski[at]wp[dot]pl)).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień. Na wykonane i przesłane zadania czekam do piątku wieczorem (27.03.2020 r.).
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (23.03.2020 r.):
Temat: Utrwalamy ortografię.
Przeczytajcie z podręcznika informacje zawarte na stronach 312-317, następnie wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (str. 99-101). Zdjęcia lub skany rozwiązań prześlijcie mailem (nauczanie.polski [at] wp.pl (nauczanie[dot]polski[at]wp[dot]pl)).
Wtorek (24.03.2020 r.):
Temat: Ludzie muzyki.
Przeczytajcie informacje zawarte w podręczniku na stronach 198-199, a następnie wykonajcie w zeszycie zadanie 1 i 2.
Środa (25.03.2020 r.):
Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie wiadomości.
Przeczytajcie informacje zawarte w Waszym podręczniku na stronach 232-233, a następnie wykonajcie w zeszycie zadanie 1, 2, 3, 4.
Czwartek (26.03.2020 r.):
Temat: Utrwalamy wiadomości o przecinku.
Wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (str. 107-108). Zdjęcia lub skany rozwiązań prześlijcie mailem (nauczanie.polski [at] wp.pl (nauczanie[dot]polski[at]wp[dot]pl)).
Piątek (27.03.2020 r.):
Temat: 2 kwietnia – Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci.
Przeczytajcie tekst zamieszczony w podręczniku (str. 334-335), a następnie wykonajcie w zeszycie zadanie 1, 2, 4.
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień. Na wykonane i przesłane zadania czekam do piątku wieczorem (03.04.2020 r.).
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (30.03.2020 r.):
Temat: Człowiek wobec przestrzeni.
Przeczytajcie wiersz Danuty Wawiłow „Latem” (podręcznik, str. 186). Wykonajcie w zeszycie zadanie 1, 2, 3, 4, 5, 7.
Wtorek (31.03.2020 r.):
Temat: „Hobbit, czyli tam i z powrotem” – pożegnanie z lekturą.
Przeczytajcie ciekawostki dotyczące Hobbita (podręcznik, str. 208-209), a następnie wykonajcie w zeszycie zadanie 8 ze strony 214 oraz ustnie zadanie 10 ze strony 214. Przepiszcie hasło „Podtytuł” (str. 215).
Środa (01.04.2020 r.):
Temat: Czy warto w życiu przeżyć choć jedną prawdziwą przygodę?
Zredagujcie wypowiedź o charakterze argumentacyjnym na temat: „Czy warto w życiu przeżyć choć jedną prawdziwą przygodę?”. Odwołajcie się do lektury J. R. R. Tolkiena „Hobbit, czyli tam i z powrotem”. Prace napiszcie na komputerze i wyślijcie do mnie mailem (nauczanie.polski [at] wp.pl (nauczanie[dot]polski[at]wp[dot]pl)). Wasze wypowiedzi będą przeze mnie oceniane.
Czwartek (02.04.2020 r.):
Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach?
Przeczytajcie informacje dotyczące wypowiedzeń znajdujące się w podręczniku na stronach 227-228 i wykonajcie w zeszycie zadanie 1 i 2. Zapraszam tego dnia na lekcję on-line (Skype) o godzinie 11:00.
Piątek (03.04.2020 r.):
Temat: Wypowiedzenia. Przypomnienie wiadomości.
Wykonajcie zadania z zeszytu ćwiczeń (str. 49-52).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień. Na wykonane i przesłane zadania czekam do środy wieczorem (08.04.2020 r.).
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (06.04.2020 r.):
Temat: Podsumowanie rozdziału IV – tworzymy mapę mentalną.
W ramach podsumowania i powtórzenia materiału z rozdziału IV narysujcie w zeszytach mapę mentalną. Wzór (podręcznik, str. 188) rozszerzcie o dodatkowe informacje. Zapraszam tego dnia na lekcję on-line (Discord) o godzinie 13:30. Zdjęcie mapy mentalnej prześlijcie mi mailem (nauczanie.polski [at] wp.pl (nauczanie[dot]polski[at]wp[dot]pl)).
Wtorek (07.04.2020 r.):
Temat: Podsumowanie i powtórzenie – P. Wilk „Lalki w ogniu”.
Przeczytajcie tekst zawarty w podręczniku – P. Wilk „Lalki w ogniu” (str. 189), a następnie wykonajcie zadania 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (podręcznik, str. 189-190). Zapraszam tego dnia na lekcję on-line (Discord).
Środa (08.04.2020 r.):
Temat: Sprawdź wiedzę i umiejętności.
Wykonajcie samodzielnie zadania z testu podsumowującego rozdział IV „Odkrywanie świata”. Testy otrzymacie ode mnie drogą mailową. Odpowiedzi możecie pisać w zeszytach lub na wydrukowanych testach. Sprawdzenie poprawności rozwiązanych zadań nastąpi po przerwie świątecznej podczas lekcji on-line.
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Środa (15.04.2020 r.):
Temat: Ćwiczymy rozwiązywanie zadań testowych.
Zapraszam Was na lekcję on-line (Discord, godzina 10:15), podczas której wspólnie przeanalizujemy zadania z testu „Tajemnice Krety”.
Czwartek (16.04.2020 r.):
Temat: Mowa muzyki.
Przeczytajcie tekst z podręcznika „Tam, gdzie mieszka muzyka” A. Klonow (str. 193-196). Odpowiedzcie w zeszycie na zadanie 1, 2, 3, 4, natomiast ustnie 5, 6, 7. Przepiszcie nową wiadomość – wyrazy dźwiękonaśladowcze (str. 196). Tego dnia zapraszam Was na lekcję on-line (Discord).
Piątek (17.04.2020 r.):
Temat: Koncert Wojskiego.
Przeczytajcie fragment „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza (Księga IV, str. 201-202). W zeszycie wykonajcie zadania 1, 2, 3, 4, 7, natomiast ustnie 5 i 6. Tego dnia zapraszam Was na lekcję on-line (Discord).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (20.04.2020 r.):
Temat: Wyobraźnia.
Przeczytajcie wiersz Z. Herberta pt. „Pudełko zwane wyobraźnią” (podręcznik, str. 219-220). Przepiszcie do zeszytu nową wiadomość (środki stylistyczne). Ustnie wykonajcie zadania 1, 4, 5, 6, 10. W zeszycie wykonajcie zadania 2, 3, 7, 8, 9. Praca domowa: nauczcie się recytować wiersz Z. Herberta „Pudełko zwane wyobraźnią”. Macie na to tydzień – recytacja będzie przeze mnie oceniana 27 kwietnia. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line o godzinie 10:15 (Discord).
Wtorek (21.04.2020 r.):
Temat: Pisownia „ą”, „ę” oraz „om”, „on”, „em”, „en”.
Przeczytajcie wiadomości zawarte w ramkach w podręczniku na stronach 204-206, a następnie wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze stron 89-90. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Środa (22.04.2020 r.):
Temat: Pisownia „ą”, „ę” oraz „om”, „on”, „em”, „en” – dalsze ćwiczenia.
Wykonajcie zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 91-93. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Czwartek (23.04.2020 r.):
Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni czy legendy?
Przeczytajcie informacje zawarte w podręczniku na stronach 216-217, a następnie wykonajcie ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń ze strony 133. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Piątek (24.04.2020 r.):
Temat: Redagujemy opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy.
Wykonajcie zadania z zeszytu ćwiczeń ze stron 134-136.
Praca domowa: Wyobraźcie sobie, że wehikuł czasu przeniósł złotą rybkę w XXI wiek do polskiego jeziora. Zredagujcie współczesną wersję baśni o tej bohaterce. W redagowaniu Waszej wypowiedzi pomogą Wam pytania zawarte w zadaniu 4 (podręcznik, str. 218). Prace napiszcie na komputerze i prześlijcie mi mailem (nauczanie.polski [at] wp.pl (nauczanie[dot]polski[at]wp[dot]pl)). Wasze wypracowania będą oceniane. Na przesłanie swoich wypowiedzi macie czas do poniedziałku. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (27.04.2020 r.):
Temat: Recytujemy wiersz Z. Herberta „Pudełko zwane wyobraźnią”.
Tego dnia (od godziny 10:15) będę kolejno się z Wami łączyła za pomocą aplikacji Messenger i oceniała Waszą recytację.
Wtorek (28.04.2020 r.):
Temat: Zagadka Mony Lisy.
Przeczytajcie tekst E. Jałochowskiej „Historia sztuki dla dzieci i rodziców. Rozmowy z Kajtkiem” (podręcznik, str. 225-226). W zeszycie odpowiedzcie na zadania 1 i 2, a 3, 4 i 5 wykonajcie ustnie. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Środa (29.04.2020 r.):
Temat: Jak łączą się wyrazy w zdaniu?
Przeczytajcie informacje z podręcznika (str. 229-231). W zeszycie wykonajcie zadanie 2 i 4, natomiast ustnie 1, 3, 5, 6, 7. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Czwartek (30.04.2020 r.):
Temat: Związki wyrazowe.
Wykonajcie zadania z zeszytu ćwiczeń (str. 53-55). Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (04.05.2020 r.):
Temat: Pierwsze spotkanie z bohaterami książki J. K. Rowling „Harry Potter i kamień filozoficzny”.
Tego dnia zapraszam na lekcję on-line o godzinie 10:15 (Discord). Podczas lekcji podzielicie się swoimi wrażeniami po przeczytaniu lektury, określimy czas i miejsce wydarzeń, problematykę utworu, wymienimy bohaterów, opowiecie ich najciekawsze przygody.
Wtorek (05.05.2020 r.):
Temat: Spacerkiem po ulicy Pokątnej. W świecie czarodziejów i mugoli.
Podczas lekcji on-line (Discord) wspólnie wymienimy elementy realistyczne oraz fantastyczne w lekturze, a także uzupełnimy kartę pracy (załącznik 2) dotyczącą struktury świata rzeczywistego i świata czarodziejów.
Środa (06.05.2020 r.):
Temat: Na peronie dziewięć i trzy czwarte. Porównujemy przedstawicieli różnych światów.
Podczas lekcji on-line (Discord) zapoznamy się z krótką biografią autorki cyklu książek o Harrym Potterze, a także dokonamy analizy cech charakterystycznych świata mugoli i świata Harry’ego Pottera (wyszukiwanie oraz zapisanie ich plusów i minusów).
Praca domowa: Przeczytaj fragment artykułu prasowego (załącznik 1). W liście przekonaj swojego nauczyciela, że warto omawiać na lekcjach „Harry’ego Pottera”. W swojej wypowiedzi zawrzyj swoje uwagi na temat tego, co zadecydowało o sukcesie książki J. K. Rowling.
Czwartek (07.05.2020 r.):
Temat: Hogwart, szkoła magii i czarodziejstwa. Charakteryzujemy wybrane postaci i grupy społeczne.
Podczas lekcji on-line (Discord) dopasujemy cechy charakteru (załącznik 4b) do poszczególnych grup społecznych – Gryfoni, Ślizgoni, Nauczyciele (załącznik 4a).
Piątek (08.05.2020 r.):
Temat: Pierwsze kroki teoretyka filmu.
Podczas lekcji on-line (Discord), na podstawie artykułu, wspólnie stworzymy słowniczek twórców filmowych (załącznik 5). Przyporządkujemy informacje z artykułu prasowego (załącznik 6) o powstaniu filmy właściwym hasłom słowniczka. Odczytamy wywiad z Danielem Radcliffe’em (załącznik 7).
Zachęcam do obejrzenia ekranizacji filmowej książki J. K. Rowling „Harry Potter i kamień filozoficzny”.
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (11.05.2020 r.):
Temat: Podsumowanie i powtórzenie.
Przeczytajcie tekst B. Miś „Internet – muzea w sieci” (podręcznik, str. 235), a następnie wykonajcie zadania 1-8. Potwórzcie informacje zapisane za pomocą mapy myśli (podręcznik, str. 234). Tego dnia zapraszam na lekcję on-line o godzinie 10:15 (Discord).
Praca domowa: Rozwiążcie test nr 5. Testy zostaną Wam wysłane mailem i sprawdzone podczas lekcji we wtorek.
Wtorek (12.05.2020 r.):
Temat: Sprawdzamy swoją wiedzę – test nr 5.
Wspólnie sprawdzimy poprawność wykonanych przez Was zadań z testu nr 5 podsumowującego rozdział „Na skrzydłach fantazji”. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Środa (13.05.2020 r.):
Temat: A było to dobre.
Przeczytajcie tekst „Stworzenie świata” (podręcznik, str. 238-240). W zeszycie wykonajcie zadania 1, 4, 5, a także przepiszcie nową wiadomość – powtórzenie. Ustnie wykonajcie zadania 2, 3, 6. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Czwartek (14.05.2020 r.):
Temat: Co było na początku?
Zapoznajcie się z wierszem J. Kulmowej „Człowiek żeby patrzał” (podręcznik, st. 241). W zeszycie wykonajcie zadania 1, 2, 3, a ustnie 4, 5, 6. Następnie przeczytajcie tekst A. Kamieńskiej „Książka nad książkami” (podręcznik, str. 242-243). W zeszycie wykonajcie zadania 1, 2, 3, 6, a ustnie 4, 5. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Piątek (15.05.2020 r.):
Temat: Punkt widzenia.
Przeczytajcie tekst M. Twaina „Pamiętniki Adama i Ewy” (podręcznik, str. 245-246). W zeszycie zapiszcie rozwiązania zadań 3, 4, ustnie 1, 2, 6, 7. Przepiszcie do zeszytu nową wiadomość – pamiętnik. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (18.05.2020 r.):
Temat: Na skrzydłach fantazji – sprawdzian wiadomości.
Tego dnia zapraszam na lekcję on-line o godzinie 10:15 (Discord). Za pomocą aplikacji Quizizz przeprowadzimy sprawdzian wiadomości.
Wtorek (19.05.2020 r.):
Temat: Czy ziarno wyda plon?
Zapoznamy się z motywami biblijnymi (podręcznik, str. 248-249), a następnie w zeszycie odpowiemy na zadania 1 i 2, a ustnie na 3, 6. Przeczytamy „Przypowieść o siewcy” (podręcznik, str. 251). W zeszycie odpowiemy na pytania 1, 2, 3, a ustnie 5, 6. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Praca domowa: Przepiszcie nową wiadomość – przypowieść oraz wykonajcie zadanie 9 (podręcznik, str. 250) i zadanie 4 (podręcznik, str. 252).
Środa (20.05.2020 r.):
Temat: Ludzka dobroć.
Przeczytamy tekst „Miłosierny Samarytanin” (podręcznik, str. 252-253). W zeszycie odpowiemy na zadania 3, 4, 7. Ustnie wykonamy zadania 1, 2, 5, 6, 8. Wykonamy również zadania dotyczące używania nawiasu. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Czwartek (21.05.2020 r.):
Temat: Korzystanie z talentu.
Przeczytamy „Przypowieść o talentach” (podręcznik, str. 254). Ustnie odpowiemy na pytania 1, 2, 3, 7, 8, natomiast w zeszycie wykonamy zadanie 4, 5, 6, 9. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Piątek (22.05.2020 r.):
Temat: Wartość przygotowań.
Przeczytamy „Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych” (podręcznik, str. 255-256), a następnie wykonamy w zeszycie zadania 1, 2, 3, 4. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (25.05.2020 r.):
Temat: Dobroczyńca ludzkości.
Na lekcji przeczytamy „Mit o Prometeuszu” (podręcznik, str. 256-258). Przypomnimy sobie co to jest mit, a następnie w zeszycie wykonamy zadania 1, 2, 4 oraz ustnie 3, 5, 6, 7, 8. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line o godzinie 10:15 (Discord).
Wtorek (26.05.2020 r.):
Temat: Siła miłości.
Przeczytamy „Mit o Orfeuszu i Eurydyce” (podręcznik, str. 260-263). W zeszycie rozwiążemy zadania 1, 2, natomiast ustnie 3, 4, 5, 7. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Praca domowa: Zadanie 9 (podręcznik, str. 263)
Środa (27.05.2020 r.):
Temat: W świecie mitów.
Przeczytamy kilka słów o bohaterze (Odyseuszu), a następnie zapoznamy się z wierszem L. Staffa „Odys” (podręcznik, str. 264-265). W zeszycie wykonamy zadania 1, 2, 3, 4, 5, natomiast ustnie omówimy zadania 6, 7, 8. Zapoznamy się także z informacjami zawartymi na stronie 266-267 – W świecie mitów. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Czwartek (28.05.2020 r.):
Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści?
Zapoznamy się z informacjami zawartymi w podręczniku (str. 269), a następnie przeczytamy wzór opowiadania umieszczony na stronie 270. Ustnie odpowiemy na zadania 1, 2, 3, 4, 6, natomiast zadanie 5 rozwiążemy w zeszycie. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Piątek (29.05.2020 r.):
Temat: Tolerancja.
Zapoznamy się z piosenką S. Sojki „Tolerancja (Na miły Bóg)” (podręcznik, str. 276). W zeszycie wykonamy zadania 2, 3, 4, ustnie 1, 5. Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Wtorek (02.06.2020 r.):
Temat: Pisownia wyrazów obcych.
Podczas lekcji zapoznamy się z informacjami umieszczonymi w podręczniku (str. 281). Ustnie wykonamy zadania 1, 2 oraz ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (str. 94-96)
Środa (03.06.2020 r.):
Temat: Jak rozpoznać zdanie złożone współrzędnie i podrzędnie?
Zapoznamy się z informacjami zawartymi w podręczniku (str. 283-285), a także wykonamy ustnie zadania 1, 2, 3, 4, 5, natomiast w zeszycie zadania 6, 7, 8, 9.
Czwartek (04.06.2020 r.):
Temat: Jak rozpoznać typy zdań złożonych współrzędnie?
Zapoznamy się z informacjami zawartymi w podręczniku (str. 286) oraz wykonamy w zeszycie zadania 1, 2, 3, 4.
Piątek (05.06.2020 r.):
Temat: Zdanie złożone współrzędnie i podrzędnie – dalsze ćwiczenia.
Wykonamy ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (str. 56-62).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (08.06.2020 r.):
Temat: Podsumowanie i powtórzenie.
Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Praca domowa: Rozwiązać test po zakończeniu działu (test nr 6).
Wtorek (09.06.2020 r.):
Temat: Zdziwienie światem.
Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Środa (10.06.2020 r.):
Temat: Uczucia zwierząt.
Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Praca domowa: Zadanie 9 strona 285 (podręcznik).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (15.06.2020 r.):
Temat: Jak napisać list oficjalny?
Podczas lekcji zapoznamy się z informacjami dotyczącymi redagowania listu oficjalnego oraz przeczytamy przykładowy list oficjalny (podręcznik, str. 299-300). Następnie ustnie wykonamy zadania od 1 do 6 oraz ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (str. 142-144). Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Piątek (19.06.2020 r.):
Temat: Co już wiemy o głoskach i sylabach?
Przeczytamy wspólnie informacje zawarte w podręczniku (str. 305-307), a następnie wykonamy ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń (str. 63-65). Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
***
Moi Drodzy
Oto kolejne tematy na przyszły tydzień.
Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję za Wasze zaangażowanie.
Marta Jaśkiewicz
Poniedziałek (22.06.2020 r.):
Temat: Jak rozróżnić głoski dźwięczne i bezdźwięczne oraz ustne i nosowe?
Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Wtorek (23.06.2020 r.):
Temat: Jak akcentować wyrazy? Jak intonować zdania?
Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).
Środa (24.06.2020 r.):
Temat: Człowiek i natura.
Tego dnia zapraszam na lekcję on-line (Discord).