Zakopane 2019

Czas na podsumowanie naszej pięciodniowej wycieczki do Zakopanego, która odbyła się w dniach od 19 X 2019 do 23 X 2019. Zdaniem zarówno uczniów, jak i nauczycieli - opiekunów wyjazd był bardzo udany, ponieważ  wszyscy mieli możliwość podziwiania pięknych, kolorowych Tatr oraz zwiedzenia różnych atrakcji i zabytków Południowej Polski. W pierwszym dniu naszego wyjazdu zwiedziliśmy Kraków z Zamkiem Królewskim na Wawelu, dzwon Zygmunta, krypty i grobowce znanych osób, poetów i wieszczy narodowych tj. Adama Mickiewicza, Juliusza  Słowackiego, polityków oraz grobowiec, w którym pochowano Prezydenta Lecha Kaczyńskiego i jego żonę Marię Kaczyńską – ofiary katastrofy smoleńskiej. Odwiedziliśmy także smoka wawelskiego i jego słynną jamę, spacerując wzdłuż brzegu Wisły.

W samym Zakopanym czekały na nas liczne atrakcje. Zobaczyliśmy słynną skocznię, z której  skakali tacy znani Polscy skoczkowie jak Adam Małysz, czy też Kamil Stoch. Poczuliśmy wiatr we włosach, jadąc wyciągiem na samą górę skoczni, a wracając podziwialiśmy panoramę miasta Zakopanego i wspaniałe widoki. Dotarliśmy na nogach do Kuźnic i spacerkiem udaliśmy się do Pustelni Brata Alberta, którego przesłanie brzmi: „ Że trzeba być dobrym jak chleb”. Kolejnego dnia wybraliśmy się na wycieczkę do Doliny Strążyskiej, a następnie „ Drogą Pod Reglami do Doliny ku Dziurze”. W górach  bardzo pozytywnie zaskoczyła nas piękna złota jesień i słoneczna pogoda, a cudowne widoczki POLSKICH GÓR  długo pozostaną w naszej pamięci…

Nasi uczniowie uczestniczyli również w bardzo ciekawym spotkaniu z TOPROWCEM – gawędziarzem, który wspominał jak dawniej żyło się góralom. Świetnie bawiliśmy się w Muzeum Tatrzańskim i Centrum Edukacji, gdzie graliśmy w różne gry multimedialne i przeżyliśmy „atak lawiny”. Prawie codziennie, po obiadokolacji całą grupą wybieraliśmy się na spacer na Krupówki, gdzie  uczniowie, jak i nauczyciele zajadali się regionalnymi oscypkami z żurawiną lub próbowali lokalnych lodów. Palce lizać… W ostatnim dniu zdobyliśmy na pieszo Gubałówkę i to był nie lada wyczyn dla nas wszystkich!!!  Ale wysiłek fizyczny zrekompensowały nam przepiękne widoki w Tatrach,  podczas jesiennego spaceru górną częścią Gubałówki na Butorowy Wierch. Po powrocie polaną wzdłuż wyciągu, pojechaliśmy zwiedzić Sanktuarium Krzeptówki, wybudowane przez górali w podziękowaniu za ocalenie Papieża Jana Pawła II podczas zamachu w Watykanie. Było dużo emocji i zmęczenie dawało o sobie znać, ale nie poddawaliśmy się tak łatwo…Warto dodać, iż wyjazdu tego nie byłoby, gdyby nie udział naszej szkoły w konkursie zorganizowanym przez Fundację „Honor Pomagania Dzieciom” i zajęcie 1 miejsca prze uczennicę Wiktorię Zielińską z kl. 8, która wzięła udział w projekcie pt. ”JESTEM  EKO”. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za miłą atmosferę i wzorową postawę oraz czekamy na dalsze wycieczki…